Çaprım Tablosu Yan Yana (Profosyonel)

Çaprım Tablosu Yan Yana (Profosyonel)


Bu program C veya C++ derleyicisinde geliştirilmiş olan bu programda carpim tablosu yan yana olacak şekilde yazdırılmıştır ve tüm çarpım tablosunun ekranda tamamen gösterilmesi sağlanmış daha profosyonel bir program hazırlanmıştır. Yine aynı şekilde burada 1’den 10’a kadar sayılar birbirleri ile çarpılmış ve sonuçları kümeleri arasında bir satır boşluk olmak şartıyla yazıdırılmıştır. Kümeleri hizlamak için \t ifadesi kullanılmıştır.
Kullanılan derleyici C++ Builder derleyicisi olduğundan include, #pragram hdrstop vs gibi bazı header dosyaları görünmektedir. Kullandığınız derleyiciye göre bu headerları kaldırmanız gerekmektedir.
Program Kodu:
  1. //—————————————————————————
  2. #include <vcl.h>
  3. #pragma hdrstop
  4. #include <stdio.h>
  5. #include <conio.h>
  6. //—————————————————————————
  7. #pragma argsused
  8. int main(int argc, char* argv[])
  9. {
  10. int artim=0;
  11. while(artim<6)
  12. {
  13. for(int i=1;i<=10;i++)
  14.  {
  15.   for(int j=1+artim;j<=5+artim;j++)
  16.    {
  17.    printf(“%dx”,j);
  18.    if(i<10)
  19.    printf(” %d”,i);
  20.    else
  21.    printf(“%d”,i);
  22.    printf(“= “);
  23.    if(i*j<10)
  24.    printf(” %d”,i*j);
  25.    else
  26.    printf(“%d”,i*j);
  27.    printf(” “);
  28.    }
  29.  }
  30.  printf(“\n”);
  31.  artim+=5;
  32. }
  33.  getche();
  34.         return 0;
  35. }
Google Plus ile Paylaş

Kısaca: seymanblog

Panelde şablon düzenle deyip, bu satırı aratarak buraya kısaca hakkımda yazısı yazabilirsiniz.
    BLOGGER YORUMLARI
    FACEBOOK YORUMLARI

0 yorum:

Yorum Gönder