LibGDX ile Android Oyun Programlama Dersleri – 1 : GİRİŞ

Yeni Başlayan Arkadaşlar için - Android Oyun Programlama

Bu derslerde Java tabanlı bir kütüphane olan LibGDX ile nasıl oyun yapabileceğinizi anlatacağım. LibGDXkullanarak aynı proje üzerinden AndoridIOSHtml5 ve Desktop platformlarından herhangi birinde çalışan bir oyun yapabilirsiniz. Ben derslerde Android üzerinden anlatacağım.
NOT: Nesne tabanlı programlama mantığını bilmiyorsanız bu derslerde zorluk çekebilirsiniz. O yüzden nesne tabanlı programlama dersleri izleyip sonra bu derslere başlamanızı tavsiye ediyorum.
İlk olarak LibGDX kütüphanesinin kurulumunu yapmalıyız. Eğer daha önce Java ile Android için bir uygulama geliştirmediyseniz, öncelikle Java JDK’i yüklüyoruz. Java JDK’e buradan ulaşabilirsiniz. JDK’i kurduk, bize IDE lazım, benim tercihim Android Studio (Yazılarda kullanacağım görseller Android Studio üzerinden olacaktır), ona da buradan ulaşabilirsiniz. Kurulumlarımızı yaptıktan sonra LibGDX kurulumuna geçebiliriz.
LibGDX kütüphanesini buradan indiriyoruz. İndirdiğimiz .jar uzantılı dosya ile tüm kütüphane import işlemleri yapılmış hazır bir proje oluşturabiliyoruz. Dosyamızı çalıştırıyoruz.
Karşımıza resimdeki gibi bir ekran gelecek.

Bu pencereden projemizin ayarlamalarını yapıyoruz.
Name kısmına projemizin yani oyunumuzun ismini yazıyoruz.
Package kısmına projemizin bulunacağı paketin ismini yazıyoruz. Genel olarak website adresi prefix olarak yazılır. (bedirhanatasoy.com yerine com.bedirhanatasoy gibi)
Game class kısmına projemize oluşturulacak olan ana sınıfın ismini yazıyoruz. (Sayı ile başlamayın ve boşluk kullanmayın)
Destination kısmına projemizin dosyalarının oluşturulacağı dizini yazıyoruz.
Android SDK kısmına ise Android SDK’imizin olduğu dizini yazıyoruz. Android SDK’in hangi dizinde olduğunu bilmiyorsanız, Android Studio’da menü çubuğundan Tool / Android / SDK Manager yolunu izlerseniz, açılan pencerede resimdeki gibi bir bölüm olacaktır. Android SDK’in dizinini oradan kopyalayabilirsiniz.

Her şeyi doğru şekilde doldurduktan sonra Generate butonuna tıklıyoruz ve projemizin oluşturulmasını bekliyoruz. Bir kaç uyarı penceresi açılabilir, gelen uyarılarda Yes‘e tıklayıp geçiyoruz.

Aşağıdaki bölümde BUILD SUCCESSFUL yazdığında projemiz oluşturulmuş oluyor. Artık tek yapmamız gereken projemizi Android Studio’ya import etmek.
Android Studio Intellij IDEA’nın yapımcılarının geliştirdiği bir IDE olduğu için, Android Studio’da da Intellij IDEA için kullanılan import yöntemini kullanacağız.
Android Studio’yu açıyoruz. Menü çubuğundan File / Open yolunu izliyoruz. Gelen pencereden projemizin klasörünü bulup build.gradle dosyasını seçip Ok‘a tıklıyoruz.

Biraz bekledikten sonra projemiz Android Studio’da açılacaktır. Açıldıktan sonra soldan Project sekmesine tıklayalım. Daha sonra açılan bölümün üst kısmından Android yazan yere tıklayıp Project‘i seçelim.

Bunları yaptıktan sonra projemizin dosyalarını göreceğiz. Aşağıdaki resimdeki yolu izleyerek  projemizin ana sınıfına ulaşıyoruz.

Ve projemizin ana sınıfındayız, artık Android oyun programlamaya başlayabiliriz. Giriş dersimizi burada bitiriyoruz. Bir sonraki derste bu sınıf üzerinden devam edeceğiz.
Google Plus ile Paylaş

Kısaca: seymanblog

Panelde şablon düzenle deyip, bu satırı aratarak buraya kısaca hakkımda yazısı yazabilirsiniz.
    BLOGGER YORUMLARI
    FACEBOOK YORUMLARI

0 yorum:

Yorum Gönder